Hamstern som bara har tre ben!

Igår kväll/natt så hände de en hemsk sak, så väckte min kille mig och sa att han inte trodde att hans hamster skulle klara sig. Jag var helt yrvaken och förstod inte vad han menade , men när jag väll hade vaknat till så visade de sig vara så att en av hans katter hade lyckat få tag och bita i hamsterns vänstra bakben. Katten hade inte bara lyckats bita i benet utan lyckades slita av hela benet. Vi satt här i panik och visste inte vad vi skulle göra. Men som sagt en dvärghamster som hans hamster är. Är så pass små och de finns inte så mycket man kan göra när något sånt här händer. Men vi gav i alla fall honom mat som han tyckte om ifall de skulle vara så att han inte klarade natten. Så att han i alla fall skulle få god mat den sista tiden han hade kvar för vi trodde inte att han skulle klara sig över natten.

Men när vi vaknade idag så märkte vi att de fortfarande rörde sig i buren. Han verkar faktiskt ganska pigg och alert, fast de som hände tidigare under natten. Så vi hoppas och hoppas på att han kan kurera sig och göra en snabb tillfrisknad.

De känns ju som sagt ändå rätt possitivt att han är så pass pigg som han är nu efter att chocken har släppt. De är ju ett jätte bra tecken och vi håller tummarna för den lilla krabaten! Ska hålla koll på honom nu dom närmaste dagarna och skämma bort honom lite , för de är ju klart att han ska ha de extra bra om de är så att han kanske bara har en kort tid kvar här i livet.


Sofia - Mode, foto & personligt

Nu har jag startat en ny tävling där man kan vinna en valfri vara från gniztra.com

Dom har allt från smink och kläder till djursaker och teknikprylar.

var gärna med :) Kram!

2011-07-23 / 15:30:34
BLOGG: http://smnmode.blogg.se/
sanna - hästblogg!

fin blogg! :D

2011-07-24 / 10:58:22
BLOGG: http://sasasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback