Mineral makeup


[Bild från google]
Mineral makeup
Mineralmakeup är precis som det låter, det är krossade mineraler som har blivit en produkt som jämnar ut huden. Jag tycker inte att det hör till makeup på samma sätt som de ”vanliga” foundations, skuggor, läppglans mm gör. Eftersom det är endast mineraler så då är det väldigt bra för din hud om du är väldigt känslig, reagerar lätt på produkter eller liknande. Den hjälper huden att hålla kvar fukten samtidigt som den skyddar mot fria radikaler. I de flesta produkter är det också solskydd, perfekt dagligt skydd!
 
Den produkt som jag tycker är absolut överlägsen i detta fall är bareMinerals. Jag själv har haft den produkten i något år och jag har testat flera olika produkter. Man pudrar inte på denna produkt, eller någon annan mineralprodukt som med vanligt puder.
 
En bra sida där man kan hitta det mesta inom mineral makeup är mineralmakeup.nu, det är en bra och lätt sida att hitta produkter på.


Natalie Salazar

jag fick sånt där mineral puder i min senaste glossybox

2013-11-08 / 15:09:59
BLOGG: http://natalies.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback